MULTIPROP-tukitornit muodostivat kaarevan kokonaisuuden yhdessä liimapuukaarien kanssa.

Vihersillat, E18 Koskenkylä-Kotka
Kotka, Suomi

Valtatie 7:n uudelle moottoritieosuudelle rakennetut 5 vihersiltaa olivat osa Vihreä moottoritie -hanketta. Vihersillan rakentamisen tavoitteena on luoda toimiva yhteys ekologisen verkoston osien välille. Se turvaa eläinten kulkumahdollisuuden tiealueen puolelta toiselle eritasossa liikenteen kanssa. Vihersillan rakentamisella varmistetaankin sekä eläinten, että autoilijoiden turvallisuus, sillä tietä ylittävät eläimet ovat riski autoilijoille.

Keskiseinän valussa käytettiin noin 500 m² TRIO-seinämuottikalustoa / silta, ja tuennoissa noin 200tn MULTIPROP-kalustoa / silta.

Pääurakoitsija
TYL Pulteri

 

 

Sijainti
Kategoria
Sillat ja tunnelit

Kuvia projektista

Kuvissa näytetään työmaan senhetkinen työvaihe, joten yksityiskohdat tuennoissa, muottisiteissä yms. saattavat olla vielä keskeneräisiä.

  • Sillan 55 m pitkä keskiseinä muotitettiin TRIO-järjestelmämuotilla.
    Sillan 55 m pitkä keskiseinä muotitettiin TRIO-järjestelmämuotilla.
  • MULTIPROP-tukitornit muodostivat kaarevan kokonaisuuden yhdessä liimapuukaarien kanssa.
    MULTIPROP-tukitornit muodostivat kaarevan kokonaisuuden yhdessä liimapuukaarien kanssa.
  • PERI:n kalustolla rakennettiin yhteensä 5 vihersiltaa.
    PERI:n kalustolla rakennettiin yhteensä 5 vihersiltaa.
  • RS-vinotuet toimivat vaakatukina liimapuukaarille.
    RS-vinotuet toimivat vaakatukina liimapuukaarille.
  • Vihersillan leveys on 35 ja pituus 55 metriä, ja se turvaa eläinten kulkumahdollisuuden tiealueen puolelta toiselle eri tasossa liikenteen kanssa.
    Vihersillan leveys on 35 ja pituus 55 metriä, ja se turvaa eläinten kulkumahdollisuuden tiealueen puolelta toiselle eri tasossa liikenteen kanssa.

Projektissa käytetyt tuotteet

MULTIPROP-tukitornit muodostivat kaarevan kokonaisuuden yhdessä liimapuukaarien kanssa.
MULTIPROP-tukitornit muodostivat kaarevan kokonaisuuden yhdessä liimapuukaarien kanssa.