Kuvia projektista
Kuvissa näytetään työmaan senhetkinen työvaihe, joten yksityiskohdat tuennoissa, muottisiteissä yms. saattavat olla vielä keskeneräisiä.
-
Aseman Lauttasaaren puoleinen sisäänkäynti avataan heti länsimetron valmistuessa. Koivusaaren puoleinen sisäänkäynti on puolestaan tarkoitus jättää suljetuksi, kunnes Koivusaaren alue rakentuu.
-
MULTIFLEX-holvituennan paikalta kulkee aseman valmistuttua liukuportaat asemalaiturille.
-
MAXIMO-seinämuottia pystyssä tulevalla asemalaiturilla.
-
Kevyt DOMINO-seinämuotti soveltuu erinomaisesti tunneleihin, joissa ei ole mahdollista käyttää nosturia.
-
Matinkylän metroaseman laiturihalli huoltotiloineen rakenteilla syksyllä 2014.
-
MAXIMO-järjestelmämuottia Niittykummun aseman huoltotunnelin rakennusvaiheessa.
-
Syksyllä 2013 kuvattu rakennusvaihe metroaseman pääsisäänkäynnillä.
-
Tietotien sisäänkäynnin seinät valettiin TRIO-seinämuotilla.
-
Kevyt DOMINO-seinämuotti on käytännöllinen ahtaissa tiloissa, joissa nostureille ei ole tilaa. Esimerkiksi alumiininen 250 cm x 100 cm elementti painaa alle 60 kg.
-
Urheilupuiston asema rakennetaan avokaivannon pohjalle. Sen laiturihalli on vain 27 m katutason alapuolella. Kuvan työvaihe syyskuussa 2014.
-
Kuvan oikealla puolella olevat 12 m korkeat pilarit valettiin PERI SRS- ja TRIO-järjestelmien yhdistelmällä. Tämän eritysratkaisun vinotukina toimi RS 1400 ja RSS-3 -tuet.
-
Poistumistiekuilu rakennusvaiheessa MULTIFLEX-holvimuotin kanssa.
Mika Virtanen, NCC Rakennus Oy
Vastaava mestari
”Yhteistyö PERI:n kanssa on sujunut hienosti. Homma toimii niin suunnittelussa kuin kaluston toimituksissakin.”